Pazarlamada Rengin Önemi

Pazarlamada Rengin Önemi

Pazarlamacılar, tüketicilere çekici gelen ürün renklerini belirlemek için sık sık pazarlama pratisyenlerine başvurmuşlardır. Firmalar, ürünlerinin rengini ve renk dizisini belirlemek için tüketicilerin renk tercihlerini incelemişlerdir. Hangi renkteki ürünlerin daha çok satıldığını gören pazarlamacılar, ürün sunumlarını kırparak üretim maliyetini azaltmışlardır. Pazarlamacıların renklerin devamlı güncellenmesi gerektiğini düşündüğü yeni bir eğilim ortaya çıkmıştır. Örneğin; otomobil üreticileri renklerin yüzde 30’unu her yıl değiştirmektedirler. Bir tüketicinin renk seçimini etkileyen faktörlerin anlaşılması, pazalamacıların son modayı takip ederek vakit kaybetmelerini engellemektedir.

Pazarlamacıların, renk tercihlerinin gelişimini daha iyi anlamalarını sağlayan bir araştırma alanı da çağrışımsal öğrenme psikolojisidir. Bazı durumlarda tüketiciler belirli ürünler için renk tercihlerini tecrübeleri sayesinde formülleştirerek ilişkilendirmelere bağlarlar. Bazı durumlarda ise herhangi bir renk ile gerçekleşen bir deneyim, o rengin daha sonrada tercih edilmesine yol açar. Örneğin kırmızı ambalajlı bir favori içeceğimiz vardır ve piyasaya yeni çıkan kırmızı ambalajlı başka bir içeceği satın alma olasılığımız daha fazladır.

Pazarlamada renk kullanımına ait hiçbir temel teori bugüne kadar ileri sürülmemiştir. Çağrışımsal öğrenme, tüketicilerin ürün renklerine gösterdikleri tepkileri icelemede önemli bir araştırma alanıdır.Birçok tüketicinin favori rengi vardır.Ancak favori renk, tüketicinin tercih ettiği ürün renklerini yeterli oranda açıklayamayabilir.Tüketiciler geniş renk çağrışımları geliştirmiş olabilirler. Bu da renk tepkilerini anlamada, işi daha karmaşık hale getirir.

Pazarlama pratisyenleri satış ortamlarında uyarıcı etkinin sıcak renklerle, sakinleştirici etkinin de soğuk renklerle olan çağrışımını kullanmışlardır. Kumarhanelerde uyarıcı etki olarak kırmızı rengin ağırlıklı kullanılması gibi. Bunlara rağmen tüketicinin bir renk ile yaptığı çağrışımlar, pazarlamacının hedeflediği renklerle çatışabilir. Örneğin mavi ya da yeşil dış mekan renkleri spor veya sağlık mekanlarını çağrıştırmaktadır. Pazarlamada rengin önemi ve çağrışımsal öğrenme ile ilgili araştırmalar devam etmektedir.

PaylaşınTweet about this on TwitterShare on FacebookShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone
Kerem Aydın

Kerem Aydın

Çizim yeteneği olduğu kanısıyla sınavlara hazırlanıp Kocaeli Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Grafik Tasarım bölümünü kazandı. 2012 yılından bu yana yoğun bir tempoyla öğrenimine devam etmekte. Hayattaki tek amacı iyi bir vizyon sahibi olan, mesleğinde başarılı bir tasarımcı olmak ve her daim kendini geliştirmek..

More Posts