kurumsal-kimlik

Kurumsal Kimlik Notları – I

Kurumsal Kimlik

Kurumsal kimlik iletişimin en temel yapı taşlarından biridir. Her birimizin kendine özgü hal ve hareketleri giyim tarzları farkında olmadan bu kadar önemsememezin sebebi etkileşimde bulunduğumuz guruplarca daha kolay kabul görmemizi sağlamak amacıyladır.
Kurumun veya bir markanın kitleler tarafından kabul görebilmesi için onun da tıpkı bizler gibi bir karakteri ve tarzı olduğunu göstermek gerekir. Bu gösterme biçimine Kurumsal Kimlik yani kurumun kendini ifade etme biçimi denir.
İfade etme isteğine göre belirlenecek sınırlar ile hedef kitle tarafından özümsenmesi sağlanır ve bu belirlenen kuralların dışına çıkılmaması için Kurumsal Kimlik Kitabı hazırlanmalıdır. Kurumsal kimlik kitabına girebilecek başlıkları sınırlanmanın doğru olmadığını düşünmekteyim, bir kurumun ihtiyacı olan tüm görseller kullanım kuralları belirlenip bu kitapta yerini almalıdır.
Kurumsal kimliğin olmazsa olmaz öğelerini ele alalım…

 

1- Logo ve Slogan

İlk defa karşılaştığımız birisiyle ilk temasımız yüzüne ve gözlerine bakıp otomatik olarak bir ön yargı sürecimizden geçiririz. ve hep o an hissettiğimiz duygular ile aklımızda yer eder. Bir kurumun veya markanın hedef kitle ile ilk göz göze teması logosu aracılığı ile gerçekleşir. Kolay akılda kalan basit imgeler ve okunaklı bir tipoğrafi tercih edilmelidir veya merak uyandırıcı ilk bakışta algı süzgecinde boşlukları kitlenin doldurması beklenerek tasarlanan logolarda tercih edilebilir. Her ne şekilde olursa olsun kurumu anlatan bir hikayesi olmalıdır. Bu hikayeyi destekleyici bir kaç kelimeden oluşan slogan kurumun veya markanın kitlesine sundukları hakkında bilgi verecektir. Logo ve slogan bir markayı hedef kitle tarafından sahiplenip ya da sahiplenmemesinde çok büyük bir önem taşır.
PaylaşınTweet about this on TwitterShare on FacebookShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone
Okay Şahin

Okay Şahin

Co-Founder-Design Managers and Studio Managers

More Posts