Kaçınılması Gereken 5 SEO Vaadi

Kaçınılması Gereken 5 SEO Vaadi

Sürekli karşılaştığımız 5 SEO Vaadi! Yazılarıma adım adım gidecekken sık karşılaştığım bir konuyu da temele oturtmak istedim. Çünkü gün geçtikçe daha fazla gündeme gelioyor ve bir çok firma da bu konuda madur olmaya devam ediyor.

1. Sonuçlarda İlk Sayfada Yer Almak

Yıllar geçse de ilk sayfada yer alma mevzusu “Boş SEO Vaatleri”nde başa oynayacak. İlk olarak söylemeliyim ki size bu vaatle gelen firma/firmalardan uzak durulmalı. Çünkü başta Google olmak üzere kimse size bu vaadi veremez.

SEO kolay gözüken ancak çok fazla zaman isteyen bir iştir. Bu işe tek boyuttan bakan, sadece ilk sayfa arzusu ve onlarca sayfa yönlendirmesi yapılması gereken bir iş olarak bakıldığında uzun vadeli düşünülen bir proje olamaz. Haliyle başarısızlıkla sonuçlanır. Durum böyle olunca, 1 aylık çalışma yapıp bu çalışmayla sizi ilk sayfaya çıkarmayı “hedefleyen” bir firmadan kesinlikle uzak durulmalıdır. Daha detaylı nedenlerine bakalım:

1. Hangi İlk Sayfa?

“İlk sayfada çıkmak” söz öbeği çok geniş bir ifade. Burda sorulması gereken soru şu: “Hangi İlk Sayfa?”. Çünkü hangi arama motoru için bu vaat veriliyor belli değil.

2. Hangi Anahtar Kelime?

Önceki yazımda bahsettiğim proje yaklaşımında bir web sitesinin “amacı” olması gerektiğinden bahsetmiştim. Dolayısıyla bu amaca en uygun anahtar kelimeyi seçmek ve bununla ilgili tüm pazarı araştırmak bu projenin kapsamının sadece ufak bir kısmı.

3.  Nasıl?

Düzgün yapılmayan ve geçici bir yükseliş sağlayan bir SEO sayfayı bir anda yükselişe geçirse de çok kısa bir süre içinde de sayfanızın Google tarafından banlanmasına sebep olabilir. Bu şekilde ilerleyen bir süreçte de sayfanızın tekrar yükselişe geçmesini sağlamanız çok daha fazla zaman alabilir. Kısacası kaş yapacakken göz çıkarabilirsiniz.

2. Backlink Sayısı

Backlink tanımı Google’ın sayfasında şu şekilde tanımlanmıştır: “Backlinks display other webpages that link to your posts.”

Ne kadar fazla backlink, o kadar fazla tıklanma ve sıralamada yukarılara tırmanma gibi gözükse de işin başka bir boyutu daha var. Ev dekorasyonu ile ilgili hizmet veren bir web siteniz varsa, konuyla ilgili olmayan bir bisiklet web sitesinden gelen link çok etkili olamaz. Hatta negatif etkisi dahi olabilir.

Bir farklı nokta ise sayfanıza yönlendirme yapan sayfanın kalitesi. Yani NY Times üzerinden gelen bir yönlendirme ile şu an yazdığım blog üzerinden gelen yönlendirme arasında dünyalar kadar fark vardır.

O halde yüzlerce backlink değil, sektörle alakalı ve kaliteli backlink almak önemli.

3. Google Algoritmaları Kullanmak

Evet aslında çok mantıklı gözüküyor. Ancak Google’ın algoritması tahmin edilebilir ve basit olmamakla detayları birlikte halka arz edilmemiştir. Dolayısıyla bu da boş seo vaadi olarak gösterilebilir.

Ancak temelde yer alan gerçekler(burda algoritma kelimesini de kullanabiliriz) sizin projenize ne denli bağlı ve yazılarınızda tutarlı olduğunuzu gösterebilmeniz.

4. İçerik Sağlamak

Bir SEO firmasının bilgisi SEO hakkındadır, başka bir pazara ait içerik sağlayabilmek için o pazara ait güncel bilgi sahibi olmak gerekir. Örneğin, kahve hakkında hizmet veren bir web sitesi için içerik sağlama vaadi verilebilir. Ancak sağlanacak içerik ne kadar özgündür? Gelinen noktada, özgün içerik çok büyük bir role sahip. Bu yüzden SEO kendi pazarı hakkında en güncel bilgiyi paylaşma arzusunu kendinde değil, iş veren firmada aramalıdır. Herkes kendi işini iyi yaparsa sanırım her şey daha iyi olur.

5. Kısa Sürede Hızlı Yükseliş

Son yıllarda çok hızlı yaşamaya başladığımız bir gerçek. Hal böyle olunca her isteğimizin bir anda sonuca varmasını da arzulamak hakkımız. Ama SEO için bu işler böyle yürümüyor.

30 günlük deneme süreleri ile tüm bilgileriniz alınıp web siteniz için gereksiz onlarca içi boş bilgi verilebiliyor.

SEO, güven tabanlı bir iştir. Hedeflenen kitleye ve arama motorlarına sayfanızın kaliteli içeriğe sahip olduğuna ikna etmeniz gerekiyor. Ocak 2014 verilerine göre 861,379,000 adet web sitesinin olduğunu göz önüne alırsak sanırım bu süre için katlanılması gereken bir zaman olduğunu düşünebiliriz.

Sabırsız bir SEO firması, yine boş vaatler içeren bir SEO firmasıdır.

 

 

PaylaşınTweet about this on TwitterShare on FacebookShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone
Kıvanç Bayraktaroğlu

Kıvanç Bayraktaroğlu

Co-Founder - Chief Digital Officer

More Posts - Website