Google Yan Kısım Reklamlarını Kaldırıyor

Google Yan Kısım Reklamlarını Kaldırıyor

Google arama sonuçlarında sağ kısımda yer alan reklamlarını kaldırıyor. 16 yıldır hizmet veren ve masaüstü arama sonuçlarında görüntülenen yan reklamlar artık görünmeyecek. Ancak metin reklamları kaldırılacak olsa da yan tarafta ürün listelemeleri ile ilgili reklamlar görüntülenmeye devam edecek. Öncelikle dedikodu olarak dolanan bu haber, Google çalışanı ile yaptığımız görüşmede bu haber kendisi tarafından da doğrulandı. Ancak ürün listeleme ve bilgilendirme paneli sağ kısımda yer almaya devam edecek.

Arama hacminin mobile doğru kaymasıyla birlikte zaten kullanılmayan yan reklamlar, iyiden iyiye anlamını yitirmeye başlamıştı. Bilindiği gibi mobilde yan reklamlar zaten görüntülenmemekte. Reklamcılar için bir başka artısı ise, yanda çıkmak istemeyen müşterilerden kurtulmak olacak. “Neden benim reklamım yanda çıkıyor?” sorusunu dijital reklamcıların büyük bir kısmı duymuşlardır. Ancak bunun bir garantisi olmadığı söylense de genelde müşteriler yanıttan tatmin olmamıştır.

Bir çok reklam hesabımızda da yan kısımda gösterilen reklam sonuçlarının daha az tıklama aldığını görebiliyoruz. Aynı şekilde WordStream de yaptığı araştırmada aşağıdaki sonuca ulaşmış:
yan-kısım-reklamları

Bununla birlikte reklamın ortalama konumu iyi olsa da yanda yer alan reklamlarda sonuç istenildiği gibi olmuyor.

Google bizlere reklamımızın hangi alanda yer alacağının garantisini veremiyor ancak ortalama konumu 1-2 arasında olan reklamlar üst kısımda çok daha fazla tıklanma oranına sahip olurken yan reklamlarda durum çok farklı.

Bundan sonra reklamlarda takip daha rahat olabilecek. Reklamlar açısından olumlu bir gelişme olsa da organik sonuçlar bundan çok yara alacak gibi duruyor. Çünkü üst reklamlardan sonra organikte ilk sırayı tutturan sonuçlar bir çok ekranda görüntülenme sorunu yaşayacaklar.

Sonuç olarak Google gelir kaynağının en büyük payını oluşturan AdWords’te yapmış olduğu bana kalırsa agresif olan bu düzenlemeyi büyük titizlikle takip edecektir. Yakın zamanda organik sonuçlar için de olumlu bir gelişme ortaya çıkacaktır.

PaylaşınTweet about this on TwitterShare on FacebookShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone
Kıvanç Bayraktaroğlu

Kıvanç Bayraktaroğlu

Co-Founder - Chief Digital Officer

More Posts - Website