
Web Sitesi Yaparken Proje Yaklaşımı
Bu yazıda web sitesi yapımına teknik açıdan değil de, konunun temelinden başlamak istedim. “Amaç”tan. Web sitesi yaparken proje yaklaşımı neden gereklidir bunu anlatmaya çalışacağım.
Web sitesinin temelini oluşturan kodlar gibi gözükse de aslolan fikirdir. Hizmet edilecek pazarı hedeflemek bu fikirden çıktıktan sonraki duraktır. Peki neden bu denli önem taşımaktadır?
Amacı Netleştirmek
Eğer bir projeniz varsa ve sınırları net bir şekilde belirlenmişse web sitesi de projeye aynı sınırlar içerisinde büyük bir destekçi olacaktır. Günümüzde internetin ne kadar yaygın kullanıldığından bahsetmeye gerek olmadığını düşünüyorum.
Farklı pazarlar için internet üzerinden ürünü farklı oranlarda pazarlayabilirsiniz. Pazarlama sadece online satış olarak anlaşılmamalı. Firma prestiji de bir pazarlamadır, hem de değeri paha biçilemez olanından…
Amacı belirsiz olan bir firma pazarda tutunamayacağı gibi diğer yazılarda sözünü ettiğim arama motoru optimizsyonunda da başarısız olacaktır. Eğer bir kebapçıysanız, sushi satmamalısınız.
Güncel Bilgiye Sahip Olmak
Sahip olduğunuz fikirler, bir bilgi alt yapısına dayanır. Eğer fikir özgün ise bilgi ile desteklendiğinde beklenen en iyi senaryo ortaya çıkmış demektir. Hem iş sahibi o işi sürekli güncel tutma dürtüsü içerisinde olur, hem de bilgiyi takip etmek isteyen kitleleri bulmak daha kolaylaşır. Çünkü özgün ve güncel bilgi her zaman değerlidir.
Tasarım
Tasarım web sitesinin ilk izlenimidir ve ilk izlenim her zaman önemlidir. Bir web sayfasında ne kadar özgün bilgi olursa olsun, tasarım o içeriği okutmak için çok büyük önem taşır.
Girilen pazarın gerçeklerini göz önüne alarak güncel tasarımlar incelenmeli ve kurumsal kimlik çizgisinden ayrılmadan, profesyonellerden yardım alarak tasarım ayağını çözmek gerekir.