Firma İsimleri Çok Şey Anlatır

Bir firma kurarken yaşanılan ilk olay isim bulmaktır. İsim düşünülürken istemsiz olarak yaptığımız şey ise sektör bazlı isimlere yönelmektir. Örneğin ET Döner firması’nın hangi sektörde olduğu çok açıktır ve bunu tartışamayız. Fakat ufak çaplı firmadan daha fazla şubesi olan ve bilinirliği Dünya’ya yayılmış firmalara baktığımızda uzun isimlerindense kısaltmalarının daha sık kullanıldığını görebiliriz. Sanıyorum buna KFC çok güzel bir örnek olacaktır.
Firma Adı Belirleme Hakkında

Basit bir şekilde firma adına sektörü işlemek yerine yaratıcı ve akıldaki firmanın karakterine/felsefesine uygun isimler daha sağlam bir alt yapıya sahip olmaya daha yakındır. Örneğin Jaguar markası arabalar içinde sahip olduğu konumla 100 yılı devirmeye hazırlanan bir markadır. Gerek ismi gerek logosuyla sahip olduğu karakteri bir çırpıda yansıtabilmektedir. Bunun yanısıra Apple’ın doğrudan konuyla ilgilisi olmamakla birlikte başlangıçta “Apple Computers” olarak lanse edilip devamında da pazarlama konusunda sektöründe lider firma olması ismin sağlamlığını iyiden iyiye pekiştirmiştir. Dolayısıyla firma isimlerinde uygun bir “açıklayıcı” olması başlangıçta güzel bir seçimdir.

Bir diğer önemli nokta ise ismin insanlar üzerinde bıraktığı etki. İnsanlar ismi itici buluyorsa o isimden uzaklaşmakta fayda var. Sonuçta bir marka hizmet için var ve o hizmeti alacak olanlar da insanlar.

Ama seçilecek isim ne olursa olsun, unutulmaması gereken o ismi yaşatacak ürün ya da hizmettir. Ancak sözünde duran isimler kalıcı olabilir, müşterilerini kalıcı hale getirebilir. Uzun sözün kısası, markayı taşıyan isim, ismi taşıyan hizmettir.

PaylaşınTweet about this on TwitterShare on FacebookShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone
Kıvanç Bayraktaroğlu

Kıvanç Bayraktaroğlu

Co-Founder - Chief Digital Officer

More Posts - Website