sosyal-medyada-cinsiyet-dagilimi

Sosyal Medya – Cinsiyetlerin Kullanım Dağılımı

Firmaların giderek profesyonelleştiği bir mecra olan sosyal ağların önemi de aynı şekilde artış gösteriyor. Gittikçe dijitale kayan bir tanıtım alanını daha iyi kullanmak için firmalar birbirleriyle yarışır hale geldiler ve görünen o ki bu yarış önümüzdeki zamanlarda daha da kızışacak.

Ancak bu alanda başarılı olmak diğer alanlarda olduğu gibi hedefi doğru belirlemekten geçiyor. Kullanılan dil, paylaşılan fotograflar, gönderi sıklığı ve nice faktör başarılı bir sosyal medyanın birer parçası. Peki bu sayılan maddeleri neye göre belirliyoruz? Bu yazıda hangi sosyal medya aracını hangi cinsiyetlerin hangi oranda kullandığından bahsedeceğim.

200 milyon üstünde aylık ziyaretçisi olan Facebook ile başlayalım.

facebook kullanım oranı
Facebook kullanımında kadın-erkek oranı yakın gözüküyor. Bu oran aşağıda paylaştığım Linkedin, Twitter oranları ile de oldukça yakın. Kadın erkek oranı farklı olsa da Facebook üzerinden yapılacak reklamlarda cinsiyet seçimi reklam vermek isteyen firmaya/bireye sunuluyor. Bu yüzden organik bir seçim düşünmeyenler için farkeden bir şey yok diyebiliriz.

linkedin kullanim orani
Linkedin’de biraz daha fazla erkek kullanıcı tahmin edilebilir ancak burdaki oran da Facebook ile aynı.

Şaşırtıcı olan bir nokta ise Linkedin sayfa ziyaretçi sayısının Twitter’ın ziyaretçi sayısından yüksek olması.

twitter-kullanim-orani

Instagram kullanıcılarında da %56’lara çıkan kadın kullanım oranı Pinterest kullanıcılarında şaşırtıcı seviyelere ulaşmış.

pinterest-orani

Aralık 2014’te 72.5 milyonluk bir trafiğe sahip olan Pinterest’te kadın kullanıcı oranı %71. Reklam yayınına henüz başlayan Pinterest için bu oran kullanıcıları için oldukça önemli. Hedef kitle, ilgi alanları, aramaları ve lokasyonları ile belirlenebiliyor. Ancak erkek kullanıcı oranının bu denli düşük olduğu ve DIY, ev dekorasyonu, yemek ve modanın yoğun olduğu bu sosyal ağ erkeklere de belirli bir oranda hitap etmedikçe reklam getirileri de belirli bir seviyenin üzerine çıkabilecek gibi durmuyor.

Sonuç olarak cinsiyetlerin kullanım dağılımı reklamverenler için gerek tasarımlar gerekse reklam dili açısından büyük önem taşıyor. Pinterest üzerinde daha feminen çalışmalar yürütürken, Linkedin üzerinde daha farklı tasarımlar yapmak gerekebilir.

PaylaşınTweet about this on TwitterShare on FacebookShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone
Kıvanç Bayraktaroğlu

Kıvanç Bayraktaroğlu

Co-Founder - Chief Digital Officer

More Posts - Website