SEO Sadece İçerik Değildir

SEO Sadece İçerik Değildir

Son zamanlarda çok yaygın olan, hatta yer yer benim de dile getirdiğim bir mevzu olan “içerik” mevzusunu biraz daha açmak gerekiyor. Öncelikle tanımdan yola çıkalım:

İçerik Nedir?

İçerik için “bir bilginin belirli bir amaçla, belirli bir formda ve belirli bir kanalla okuyucuya/izleyiciye sunulmasıdır.” tanımı yapılabilir.

Bu tanımdan sonra içeriğin ne denli önemli olduğunu görmek çok zor değil. Ama bu tanım içeriği yıldız oyuncu yapmaya yetmiyor. Web siteleri üzerinden konuşacak olursak, sürekli olarak bir içerik yaratmak, günde 10 tane yazı yazmak bir zaman sonra sadece kalabalık yaratacaktır.

Kalabalığı düzgün kılabilmek için bahsettiğim tanımda geçen kavramlara daha dikkatli bakmak gerekiyor.

Amaç: Yayınlanacak bilginin ne amaçla olduğunu bilmek gerekiyor. Bu amaç daha önceki  web sitesi yaparken proje yaklaşımı yazımdakiyle aynı amaç olarak düşünülebilir. Kısacası, eğer bir pide restoranı açmak istiyorsanız; sushi yapmaya kalkmayın.

Form: İçeriğin formu, içeriğin yayılmasını etkileyen önemli etkenlerdendir. Bu form bu yazı gibi bir blog yazısı şeklinde olabileceği gibi, youtube videosu da olabilir. Ya da bir sunum dosyası da içeriği oluşturan farklı bir formdur.

Kanal: Oluşturulan içeriğin hangi kanal yoluyla kitleyle buluşacağını temsil eder. Burda içeriği pazarlamak isteyen kişinin, kendi içeriği için en iyi kanalı seçmesi gerekir. Örneğin, çekilen bir reklam filminin televizyon kanallarında mı yoksa youtube gibi video paylaşım sitelerinde mi yayınlanması gerektiği içeriği istenilen hedef kitleyle buluşturmak adına çok önemlidir. Eğer yanlış bir kanala girerseniz yolun sonunda erişeceğiniz kitle tüm işinizin çöpe gitmesine sebep olabilir.

Peki bu üç madde yeterli mi? Cevap özgün içerik için evet ancak kopya içerik için aynı cevabı vermek mümkün değil. Kopya içerik günden güne artar hale geldi. Bunun da sebebi içeriğin tek başına “yıldız oyuncu” olarak lanse edilmesinden kaynaklanıyor. Ancak kopya içerik hiç bir zaman diliminde sizi bir basamak yukarıya taşıyamayacağı gibi, tırmanılan basamaklardan da sert bir düşüş yaşamanıza sebep olabilir.

Son olarak SEO kesinlikle, “içerik yaz at bi kenara” işi değildir. Sağlanan tüm içerik düzgün bir pazarlama ile hayat bulur. SEO yaşayan bir bünye olmalıdır. Önemli olan bu bünyeyi düzgün kitle ile yaşatabilmektir.

 

PaylaşınTweet about this on TwitterShare on FacebookShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone
Kıvanç Bayraktaroğlu

Kıvanç Bayraktaroğlu

Co-Founder - Chief Digital Officer

More Posts - Website