Logo Tasarımında Yapılan 10 Hata

Logo Tasarımında Yapılan 10 Hata

Rakiplerinizden ayrışma , fark edilme ve iyi bir imaja sahip olma gibi amaçlarınız için profesyonel görünen bir logo size çok büyük katkı sağlayacaktır. Çok yaygın, “Logo Tasarımında Yapılan 10 Hata”dan kaçınarak iyi bir imaja sahip olmak mümkün.

1. Amatörler Tarafından Yapılan Tasarımlar

Kendisini ucuzlukla lanse eden firmalardan kaçının. Neye para verdiğinizi iyi bilin.

Logonuz profesyonel olmalıdır.Yeni iş kuranlar ekipman ve iş yerleri için büyük bir bütçe harcarlarken, logo tasarıma harcanan parayı gereksiz görebilmektedir.

İşte çoğu logonun amatör işi görünmesinin başlıca nedenleri:

– İş sahibi para ve zamandan tasarruf için logosunu kendisi hazırlar.

– Grafik tasarımdan azıcık anlayan tanıdıkları ve yakınlarından iyilik olarak logo isterler.

– Yanlış yerlerde sorunu çözerler. Örneğin matbaalar ve baskı merkezleri tasarım ajansı değildir.

– Gerçekten çok ucuz olan online tasarımcılara tasarım yaptırırlar.

Tüm bu tercihlerin olumsuz getirileri vardır. Eğer amatör görünürseniz, işiniz de amatörleşir.  Bunlar da Profesyonel bir tasarımcıyla çalışmanın avantajları:

– Logonuz eşsiz ve hatırlanabilir olacaktır.

– Logonun tekrar çizilmesinde sıkıntı yaşamazsınız.

Yıllar geçse bile logonuzu tekrar tasarlatma ihtiyacı hissetmezsiniz. Bir sürü evrak, tabela çöpe gitmez. Fazladan maliyet çıkmaz.

2. Trend olan logolar tasarlamak

Nike sembolü nerde görülürse görülsün saliseler içinde tanınır. Bu markanın gücünü ve kurumsallğını gösterir. Ayrıca o sembolden türeyen parlatma ve kabartma efektleri gibi trendler zamanla klişelere dönüşür. İyi dizayn edilmiş bir logo zamansız olmalıdır. Trendlerden uzak durmak en iyisidir.

Logolounge.com gibi siteler, logo trendlerini zamanla nasıl değiştiğini çok güzel belgelemektedir.

3. Bitmapten Üretilmiş Logolar

Bitmaplar ölçeklendirmeye uygun değildir.

Logolar vektörel tasarlanmalıdır. Vektörel çizilmiş bir logo sorunsuzca büyütülebilir, renklendirilebilir, yeniden üretilebilir.

Vektörlerin temel avantajları şunlardır.

– Logo istenilen boyuta kayıpsız ve bulanıklaşmadan ölçeklendirilebilir.

– Düzenlenmesi çok daha kolaydır.

– Her türlü platforma uyarlanması kolaydır.

4. Stok Logoların Kullanılması

Çoğu zaman iş sahipleri kendi logolarını tasarlamak için stok görsellere başvurur. Bir logo eşsiz ve orjinal olmalıdır. Ayrıca gelecekte doğabilecek lisans ve patent sıkıntılarında karşı risk alınmamalıdır. Stok görselden bir logonuz varsa bir gün mutlaka aynı logoya sahip biriyle karşılaşırsınız.

Hazır logolar bir tasarımcı tarafından önceden tasarlanmış ve satışa sunulmuş çizimlerdir. Hazır logolar bu işi yapan sitelerde konularına göre tasnif edilmiş ve satışa sunulmuştur. Firmasına logo arayan kişi bu sitelere girer ve beğendiği bir çizimi satın alarak logo olarak kullanmaya başlar. Tabi bu çizimler firmaya özgü olmadığı gibi aynı logoyu başka firmalarda kullanmış olabilir.

5. Tasarımcının müşterinin ihtiyacından çok kendisi için tasarım yapması

Bazı logo tasarımcıları bir çizgi yakalarlar ve her çalışmasında bu çizgiden ödün vermezler. Fakat unutulmamalıdır ki logo tasarımı tasarımcının egosu için değil müşterinin kutsal ticari amaçları içindir.

6. Aşırı karmaşık logolar

Çok detaylı logolar küçültüldüklerinde anlamını yitirebilir.

Bir logo pul üzerine de basılsa bir gökdelenin tepesine de asılsa aynı şekilde algılanabilir olmalıdır.  Yakından bakınca hoş görünen detaylar bazen anlamsız bir lekeye dönüşebilir.

7. Tasarım sürecinde sadece renkli çalışmak

Renksiz olarak kullanıldığında logonuz kimliğini yitirebilir.

Bu çok yaygın yapılan bir yanlıştır. Bazı tasarımcılar iş bitene kadar logolara renk vermezler. Böylece renksiz bile efektif olacak tasarımlar yaptıklarından emin olurlar. Renk seçimi logo tasarımında en son aşamadır. İş bitene kadar siyah-beyaz-gri çalışmak en uygunudur. İş sahipleri genelde renkli görmekte acelecidir, bu hataya düşmeyin.

Ayrıca birbirine değen renkler matbaada sıkıntı çıkarmaktadır. Siyah beyaz çalışıldığında da bu hataya düşme riski azalır.

8. Kötü font seçimi

Kötü seçim logonun gücüne zarar verir.

Logo profesyoneli olmayanların doğal olarak font dağarcıkları sınırlıdır ve genelde en beğendikleri, çok yaygın, hatta hazır sistem fontları olabilmektedir. Comic Sans çok popülerdir bu konuda.

En iyi fontu seçmek için tasarımcının çok deneyimli olması gerektirir. Fontların dilinden anlayan bir tasarımcı logonuzu yıldızlaştıracaktır.

9. Çok fazla font kullanılması

En fazla 2 font kullanılmalıdır.

Çok fazla font kullanmak bir kerede tüm fotoğraf albümünü göstermeye çalışmaya benzer;  kafa karıştırır. 2 fontu geçmeden marka farkedilirliğinizi koruyun.

10. Kopyalama (Çalma-Çırpma)

En ama en büyük hata budur ve başınıza büyük dertler açabilir.  Logonuzun dünyada tek olduğundan emin olun.

PaylaşınTweet about this on TwitterShare on FacebookShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone
Kerem Aydın

Kerem Aydın

Çizim yeteneği olduğu kanısıyla sınavlara hazırlanıp Kocaeli Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Grafik Tasarım bölümünü kazandı. 2012 yılından bu yana yoğun bir tempoyla öğrenimine devam etmekte. Hayattaki tek amacı iyi bir vizyon sahibi olan, mesleğinde başarılı bir tasarımcı olmak ve her daim kendini geliştirmek..

More Posts