İnternet Hayatı

İnternet Hayatınız Bir Dövme Kadar Kalıcı

Başlıktaki sözün sahibi Meksikalı akademisyen, futurist Juan Enríquez. Belki de internet yaşantınızın çok faydalı olduğunu düşünenlerdensiniz ancak kalıcı bir dövme yaptırmadan evvel aylarca düşünürken, internet hayatınızda bıraktığınız izlerin kalıcı olacağını hiç düşünmüş müydünüz? Bahsedilen olay Facebook, Twitter, Linkedin, Google+ ve üye olunan daha bir çok çevrimiçi sitede bırakılan izlerin de birer elektronik dövme olduğu.

Aslında yazıyı çok daha basite indirgemek için Person of Interest adlı dizide geçen kısa dialog gözden geçirilmeli. Tümüyle olmasa da insanların özel hayatlarını bu denli paylaşıma sokmasının ne derece doğru olduğu tartışılır. Ancak görünen o ki zamanla, bünyesinde pazarlama departmanı bulundurmayan ya da pazarlama konusunda eylem gerçekleştirmeyen firmalar bile bu konuya odaklanacak ve tümüyle içerisinde olduğumuz bir alan haline gelecek.

Tanıma, Analiz ve Harekete Geçme

Bilim ve Teknik Dergisi Şubat 2014 sayısındaki Sosyal medya ile ilgili makale oldukça dikkat çekiciydi. Ebeveynlerinin en yakın varlığı olan, üzerlerine titredikleri çocukları hakkında X bir firmanın daha fazla bilgiye sahip olabilmesi oldukça şaşırtıcı.

Elektronik Dövmelerin Kullanımı

Olay bir ailenin henüz reşit olmamış kızına Amerika’da oldukça tanınan X firmasından giden e-posta ile başlıyor. Buraya kadar her şey normal gözükse de giden postanın içeriğinde tümüyle hamilelere özel ürünlerin olduğunu gören baba e-postanın bir kopyasını alarak derhal firmaya gidiyor. Firmadaki yetkili kişiye kızının henüz reşit olmadığını ve kızına giden mailin kızını erken yaşta hamile kalmaya teşvik edebileceği konusunda sert bir çıkış yapıyor. Firmanın yetkilileri olaydan dolayı oldukça üzgün olduklarını ve bir daha yaşanmayacağını söylüyorlar. Fakat aradan aylar geçince baba, dede olarak firmaya gidip özür diliyor ve durumdan çok daha sonra haberdar olduğunu söylüyor.

Burdaki tatsız olayı bir kenara bırakırsak firmanın ne denli başarılı bir analiz yaptığını görmek çok zor değil. Hatta daha can alıcı nokta şu ki, firma doğum tarihini 1-2 hafta sapma ile tahmin edebilmekte.

Bakılan bazı ürünler hamileliğin belirli döneminde tercih edilen ürünler olduğu için firmadan otomatik olarak anne adayına e-posta gönderiliyor. Örneğin kokusuz krem hamileliğin son aylarında tercih edildiği için ona göre bir gıda önerisi de yapılabiliyor.

Çevrimiçi Yaşantı ve Kalıcılık

Yukarıdaki örnek elektronik dövmelerin “bağırması” sonucu oluşan bir pazarlama hikayesiydi. Ancak aşağıda yer alan video izlenecek olursa verdiğim örneğin gelecekte çok daha basit kalacağı düşünülebilir.

PaylaşınTweet about this on TwitterShare on FacebookShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone
Kıvanç Bayraktaroğlu

Kıvanç Bayraktaroğlu

Co-Founder - Chief Digital Officer

More Posts - Website