Google Kalite Değerlendirme Klavuzunu Değiştirdi

Google Kalite Değerlendirme Kılavuzunu Değiştirdi

Google kalite değerlendirme kılavuzunu değiştirdi. Ancak bu değişiklik öncekilere nazaran biraz daha köklü görünüyor. Yeni “Google Quality Rating Guideline” baştan aşağı yenilendiğini söylemek mümkün.

Henüz 4 aylık olan bu versiyonda Google bir sonraki yazımda bahsedeceğim knowledge graph üzerinde yoğunlaşıyor. Bir çok yazıda bahsettiğimiz; amaç, uzmanlık ve güvenilirlik konusuna daha fazla önem gösteriyor. Zaten istenilen ve düzgün yapılan bir iş planında olması gereken şeylere önem arttırılıyor diyebiliriz.

Dolayısıyla bahsettiğim üç maddede eksiklik yaşanması o sayfanın kalitesinin puanının kırılması için yeterli bir sebep. Bu da web yöneticilerinin bu üç maddeyi sağlayabilmelerini gerekli kılıyor.

Bahsettiğim “kaliteli içerik” konusu burda önemli bir nokta. Çünkü sadece içerik yeterli olmayabiliyorken bu sefer içeriğin düzgün olmayışının bir cezası var. Yüzlerce aktif üyesi olan bir forum örneği üzerinden gidecek olursak; bu sitenin yeterli içerik sağlayabileceğini tahmin edebiliriz. Ancak içerikte yer alan bilgilerin yukarıda söz ettiğim 3 maddeyi sağlamıyor olması o sitenin puanını/derecesini düşürecek ve arama sonuçlarına direkt etkisi olacak.

Video’da Google Ürün Yöneticisi Emily Moxley‘in knowledge graph hakkındaki net açıklamasına dikkat çekmek gerekiyor.

“Yanıtlanacak bir sorunuz olduğunda, başkaları, aynı şeyi aramak için Google’a zaten başvurmuş olabilir. Google, başkalarının yararlı bulduğu bilgileri Arama Motorumuz aracılığıyla elde ettiğimiz tüm kolektif insan aklındaki bilgilerle birleştirerek araştırma sürecinizi hızlı bir şekilde başlatabilir.”

Bu noktada amacın ve faydalı içeriğin her zamankinden daha önemli olduğu anlaşılabilir.

Tasarımın önemi de bu şekilde biraz daha öne çıkıyor. Pop-up’larla dolu bir sayfada ne yazarsa yazsın okunabilirliği oldukça düşük olacaktır. Hiç bir kullanıcı karman çorman bir web sayfasında yazı okumak istemez. Gerek yazıya erişme gerekse kullanıcıya verdiği hissiyat o yazıyı değersiz kılmada önemlidir.

Reklam Çöplüğü ve Reklam Alanları

Sayfada yer alan reklamları da unutmamak lazım. Bir çok kullanıcıyı sinir ettiğini düşündüğüm yazı içerisinde reklamlar silsilesi giderek can sıkıcı hal almaya başladı. Neyse ki bu da algoritma çarpanlarına dahil edilen bir güzel özellik daha.

Bunun yanısıra metnin okunmasını zorlaştıran satır içi reklamları da Google’ın dikkate aldığı faktörlerden. Bu tür reklamların kötü/düşük kullanıcı deneyimine sebep olduğunu düşünülmekte.

Daha önceki kılavuzda alışveriş siteleri hakkında yer alan bir özellik de bu yeni kılavuzda yer almıyor. Artık sitelerde forum, blog ya da ek bir özellik ekleme mecburiyeti yok. Böylelikle ufak sermayeli firmaların kendi bünyelerinde yeterli teknik bilgiye ya da bütçeye sahip olamadıkları özellikler yerine iletişim bilgileri, müşteri memnuniyeti gibi her sitede yer alabilecek (yer alması gereken) alanlar önem kazanıyor.

Yanıtsız bırakılan soru&cevap sayfaları da yine değerlendirmeye tabii tutulacak. Örneğin; bir sitede sorulmuş olan sorunun yıllar boyunca yanıtsız kalması yine düşük kalite puanlamasına sebep olacak.

Kurumsal kimliğin içinde yer aldığını düşündüğüm itibar da puanlamayı etkilemekte. Küçük firmalardan yüksek bir beklenti olmasa da büyük firmalar bu konu ile ilgili önlem almak zorundalar. Çünkü büyük ölçekli firmaların az bilinir olması puanlamalarına direkt olarak etkide bulunacak.

Artık sayfa yöneticileri sayfanın yorumları da dikkatli incelenmek durumunda. Çünkü spam olarak nitelendirilen yorumlardan da sayfa sorumlu tutularak puanlamaya negatif etki edecek.

Amaçsız Sitelerin Derecelendirilmesi

Web Sitesi Yaparken Proje Yaklaşımı yazımda bahsettiğim Amaçsız ve anlamsız içeriğe sahip siteler de en düşük dereceye sahip olacak.

PaylaşınTweet about this on TwitterShare on FacebookShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone
Kıvanç Bayraktaroğlu

Kıvanç Bayraktaroğlu

Co-Founder - Chief Digital Officer

More Posts - Website