Arama Motoru Optimizasyonu

Arama Motoru Optimizasyonu

Önceki yazımda arama motorlarına ve arama motoru optimizasyonu hakkında kısa bir giriş yapmıştım. Genel anlamda ne işe yaradıklarını, kısa bir tarihçelerini ve hangi temel kriterin esas olduğunndan bahsetmiştim.

Bu yazımdan itibaren ekonomik anlamda hatrı sayılır bir yere sahip arama motorlarının doğru kullanımı ve buna göre web sitelerinin optimizasyonlarından bahsedeceğim. Bunun esas sebebi aslında temel anlamda insanların kendi sitelerini ziyaretçi çekmesi değil, eğer doğru içerik paylaşılıyorsa o içeriğe ulaşmak isteyen kişileri bilgiye ulaştırmak. Çünkü zaten başta Google olmak üzere arama motorlarının esas amacı bu. Dolayısıyla istenilen amaca paralel yollar izlenmeli.

 Web Sitesi ve Proje Yaklaşımı

Optimizasyon işine girmeden önce web sitesinin ne amaçla kurulduğunu sınırlar içerisinde net bir şekilde bilmek gerekiyor. Yani site bir çarşamba pazarı olacaksa bile bu net olmalı. Çünkü amacı olmayan bir proje ya sonuçlanamaz ya da başarısız bir proje olarak sonlanır.

Arama Motoru Optimizasyonunda Hedef

Amaca karar verdikten sonra o amaca yönelik bir içerik oluşturmamız gerekiyor. Peki nedir bu içerik? Örnek üzerinden açıklayacak olursak; Bir üzüm tarlanız var ve siz üzüm suyu satmak istiyorsunuz. O halde üzüm suyunun faydalarından bahsedebilirsiniz. Ya da üzüm suyu yapım işlemi yine çok bilgilendirici olacaktır. Ama şarap yapılışını anlatmanız, her ne kadar üzüm ile ilgili olsa da konuyu çok bağlamadığı için alakasız olacaktır.

 

PaylaşınTweet about this on TwitterShare on FacebookShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone
Kıvanç Bayraktaroğlu

Kıvanç Bayraktaroğlu

Co-Founder - Chief Digital Officer

More Posts - Website